Průběh prodeje 3 bytů v novostavbě

Pojďme se společně podívat na to, jak proběhl prodej 3 bytů v novostavbě, na místech, kde do té doby byly pouze komerční prostory jako je pekárna nebo autoservis. Od úplného začátku, od hrubé stavby, přes veškerá povolení, výkresy a architektku, až po HOME STAGING, focení nemovitosti a videoprohlídku.. Láká vás vyzkoušet si něco podobného? Přemýšlíte nad tím, že sami chcete stavět/rekonstruovat a poté prodávat?

Jste tady správně! Přečtěte si, jak to může probíhat.

Na místě, kde dříve býval autoservis. A ještě dávno předtím pekárna, no a před ní? Pravděpodobně tam ten dům ještě ani nestál. 

Ve 2. a 3. nadzemní podlaží již bylo dříve postaveno několik bytů. Majitelé se ale v roce 2020 rozhodli, že i z prostorů v 1. nadzemním podlaží vytvoří byty. Proběhly nákresy, vyřídili jsme veškerá stavební povolení a stavba mohla začít. 

Museli jsme přebudovat úplně vše, aby se prostor mohl rozdělit na jednotlivé bytové jednotky. Veškeré dispozice bylo potřeba vytvořit co nejlépe tak, aby byty byly co možná největší. 

V tento moment jsem se k případu dostal já. Na doporučení mé osoby jsme se spojil s jedním z majitelů, na stavbu jsem se skočil podívat, a pro pány majitele jsem do týdne vypracoval podrobný Odhad tržní ceny nemovitosti

Zpracovaný odhad se majitelům velmi líbil, shodli jsme se na prodejní ceně bytů a naše spolupráce mohla začít. Nebylo to však jen o prodeji, ale také o řízení celého průběhu, což se vám teď já osobně pokusím přiblížit.

Původní budova (Průběh prodeje 3 bytů)
Přípojka elektřiny (Průběh prodeje 3 bytů)
Přípojka elektřiny

Abych majitelům mohl ušetřit co nejvíce času a starostí, začal jsem se hned zajímat o to, co vše již mají zařízeno a co je potřeba dořešit. Naštěstí veškerá stavební povolení byla zařízena, tím pádem jsme mohli pokročit k následným věcem. 

Jelikož se předělával kompletně celý prostor, bylo potřeba vyřídit novou přípojku elektřiny, což může někdy trvat snad až 2 měsíce. Není to úplně snadná záležitost, zároveň to ani není nic složitého, jen je potřeba vědět, co vše je potřeba přichystat. I díky tomu zase já osobně umím něco nového.

Přes kontakty, které již v kanceláři máme vytvořeny se mi tento proces podařil i díky rychlé a jasné komunikaci vyřídit dříve a cca po 3 týdnech jsme měli přípojku hotovou. 

Usnadnilo nám to velkou spoustu starostí i pro následný prodej. Ostatně, pokud si kupujete byt, chcete mít zařízené veškeré věci kolem. Čekat poté ještě na přípojku, kterou si musíte zařizovat sami, to není nic lákavého. 

Hrubá stavba + návrh

Jak se hrubá stavba posouvala, bylo potřeba začít řešit interiér. Jak vybavení co nejlépe uspořádat, aby v bytě byl stále co největší prostor, současně aby měl ale vše, co je potřeba?

Na tyhle věci je super, když člověk zná lidi. A já znám skvělou architektku (Míša Skoupilová – napište jí, je fakt super!), která nám vytvořila návrhy, které nám pomohly s představou toho, jak by prostor mohl vypadat. 

Nejdůležitější pro nás byla koupelna, a prostor v ní, který se nám povedlo krásně zachovat. Další výzva byla kuchyňská linka, do které se nám vešly všechny potřebné spotřebiče, vytvořili jsme také spoustu pracovního prostoru, malý bar a místa nám stále zbylo dostatek. 

Katastrální úřad
Patřičné úřady

Z hrubé stavby se postupně stával krásný prostor, a mezitím, co majitelé vybírali poslední část – kuchyně (materiál, barvy apod.), jsem řešil další papírování a vyřizoval jsem, co bylo potřeba.

První na řadě byla změna bývalých komerčních prostorů na nové bytové jednotky. Tuto problematiku řeší SVJ (společenství vlastníků jednotek) a příslušný stavební úřad. Bylo potřeba zaslat veškerou dokumentaci ohledně stavebních úprav. Přes dalšího známého, projektanta a stavební dozor, jsme si nechali vše zkontrolovat a dostali jsme kulaté razítko, díky čemuž jsme měli potvrzeno, že vše proběhlo správně a dokumentaci jsme dodrželi.

Po schválení prostoru jako nové bytové jednotky zbývalo ještě jedno, a to byla abychom kolaudovali. Znovu bylo potřeba řešit a posílat veškeré dokumenty na patřičný úřad. Na úřadech to tou dobou sice poměrně trvalo, vzhledem ke covidové situaci a chybějícím zaměstnancům, nakonec ale i přes pár telefonátů a mých osobních návštěv na úřadě vše proběhlo a bylo zkolaudováno!

Prohlídky

I když se může zdát, že prohlídky už po tom všem jsou ta jednodušší část, opak je pravdou. V tomhle konkrétním případě jsem potřeboval důkladný časový plán. Přece jenom prodej 3 bytů v novostavbě, to vám přinese relativně velké množství poptávajících klientů.

Na prohlídky jsem si musel vyhradit celý den, vše si správně načasovat, vytisknout potřebné materiály ke všem bytům, bylo toho dost. Prohlídky musí navazovat, ale odhadněte to u 3 bytů vedle sebe.

Důkladná příprava byla ale základ, já ji zvládnul dobře a prohlídky proběhli bez nějakých potíží. Zájemce jsme našli prakticky obratem a úspěšným prodejům všech 3 bytů již nic nebránilo. 

V tuto chvíli do toho vstupuje naše advokátka, která nám pomáhá s veškerými právními úkony.

Prohlídka
Úřady
Konec dobrý, všechno dobré

Po úspěšných podpisech kupních smluv všech kupujících, načerpání hypoték a vyplacení veškerých financí zbývá poslední. 

Následně jsem musel připravit a odevzdat dokumenty na patřičných úřadech. Ani toto nemusí trápit kupující, vše za ně zařídím a odevzdám. Včetně přepisu energií, to je samozřejmé!

Kupujícím už zbývá jen jediné, předání bytu a šťastné bydlení!

I takhle může vypadat průběh něčeho, jako je prodej 3 bytů v novostavbě.

Řešíte podobnou záležitost a nevíte jak na to? Pokud byste měli zájem o radu či pomoc s podobně složitějším případem, neváhejte mě kontaktovat a spolu můžeme připojit k elektřině i vaši nemovitost! 🙂